Olajcsere
Az olajcsere és a karbantartási munkálatok időszakos elvégzése a gépjármű életkorától függetlenül nagyon fontos. A különböző olajak illetve folyadékok, szűrők, gyertyák előírt időközönkénti cseréje biztosítja a motor és az egész gépjármű megfelelő működését.
Motorolajokkal szembeni elvárások és szűrők:
- Bizonyos viszkozitással kell rendelkeznie, ami a hőmérséklet függvényében jelentősen változhat.
- Oldja és lebegtesse a motorban keletkező szennyeződést – olajcsere alkalmával a szennyeződés kiürül a motorból.
- Az égés során savas jellegűvé váló termékeket semlegesítse.
- Csökkentse a súrlódást.
- Legyen jó hő elvezető képessége.
- Védje a motor belső részeit a korróziótól.
- Lássa el a hidraulikus munkafolyadék szerepét (hidrotőkék).
- Akadályozza a habosodást.
- Ne legyen összeférhetetlen a tömítő és más szerkezeti anyagokkal.
- Ne károsítsa a katalizátort és ne tartalmazzon káros vegyületeket.
- Takarítson meg üzemanyagot.
- Ne savasodjon – magas kéntartalom a töredékére csökkenti a csere-periódust.
- Minden hőfokon jó, maximális kenést biztosítson.
Az autógyártók általában kettős korlátot szabnak az olajcsere periódusának: egyet kilométerben és egyet hónapban meghatározva, mind a két periódus betartása nagyon fontos. Az olajcsere-periódus általában nem hosszabbítható meg, még akkor sem, ha keveset használjuk az autót, ugyanis az időkorlát még ekkor is köt.
Olajcserénél az olajszűrő cseréje is ajánlott (kötelező), ne feledjük a motor vére az olaj!
A levegőszűrő élettartama elsősorban attól függ, hogy milyen útviszonyok mellet használjuk járművünket.
Általában városi közlekedésnél 20.000 km-enkénti csere javasolt.
A szűrő esetében mindegy, hogy a megtett km-t, vagy az eltelt időt vesszük figyelembe, de a szűrőt ajánlatos azelőtt kicserélni, hogy az nagymértékben meggátolná a levegő átáramlását, ezáltal csökkentve a motor teljesítményét, valamint megnöveli a káros anyag kibocsájtást.
Ne feledjük a környezetvédelem közös ügyünk!
FIGYELEM!
Nagyon sok autógyártó az olajcsere idejét km-ben mérve kitolta 20-25-30ezer km-re.
Ez a modern motorok, nagy teljesítményű olajok esetében, míg a gépjármű 0 km-es igaz is, DE a km-ek növekedésével és a motor kopásával arányosan a km határ is csökken.
A több mint 40 éves szakmai tapasztalatomból adódóan, én 10-15ezer km-kénti olajcserét szoktam javasolni.
Motorolajokkal szembeni elvárások és szűrők:
- Bizonyos viszkozitással kell rendelkeznie, ami a hőmérséklet függvényében jelentősen változhat.
- Oldja és lebegtesse a motorban keletkező szennyeződést – olajcsere alkalmával a szennyeződés kiürül a motorból.
- Az égés során savas jellegűvé váló termékeket semlegesítse.
- Csökkentse a súrlódást.
- Legyen jó hő elvezető képessége.
- Védje a motor belső részeit a korróziótól.
- Lássa el a hidraulikus munkafolyadék szerepét (hidrotőkék).
- Akadályozza a habosodást.
- Ne legyen összeférhetetlen a tömítő és más szerkezeti anyagokkal.
- Ne károsítsa a katalizátort és ne tartalmazzon káros vegyületeket.
- Takarítson meg üzemanyagot.
- Ne savasodjon – magas kéntartalom a töredékére csökkenti a csere-periódust.
- Minden hőfokon jó, maximális kenést biztosítson.
Az autógyártók általában kettős korlátot szabnak az olajcsere periódusának: egyet kilométerben és egyet hónapban meghatározva, mind a két periódus betartása nagyon fontos. Az olajcsere-periódus általában nem hosszabbítható meg, még akkor sem, ha keveset használjuk az autót, ugyanis az időkorlát még ekkor is köt.
Olajcserénél az olajszűrő cseréje is ajánlott (kötelező), ne feledjük a motor vére az olaj!
A levegőszűrő élettartama elsősorban attól függ, hogy milyen útviszonyok mellet használjuk járművünket.
Általában városi közlekedésnél 20.000 km-enkénti csere javasolt.
A szűrő esetében mindegy, hogy a megtett km-t, vagy az eltelt időt vesszük figyelembe, de a szűrőt ajánlatos azelőtt kicserélni, hogy az nagymértékben meggátolná a levegő átáramlását, ezáltal csökkentve a motor teljesítményét, valamint megnöveli a káros anyag kibocsájtást.
Ne feledjük a környezetvédelem közös ügyünk!
FIGYELEM!
Nagyon sok autógyártó az olajcsere idejét km-ben mérve kitolta 20-25-30ezer km-re.
Ez a modern motorok, nagy teljesítményű olajok esetében, míg a gépjármű 0 km-es igaz is, DE a km-ek növekedésével és a motor kopásával arányosan a km határ is csökken.
A több mint 40 éves szakmai tapasztalatomból adódóan, én 10-15ezer km-kénti olajcserét szoktam javasolni.
Szolgáltatásaink
- Fém fékcső gyártás >>
Az elkorrodált rozsdás fékcsövek nem biztonságosak, mert egy intenzív fékezésnél megrepedhetnek, kilyukadhatnak. Ami balesethez vezethet és műszaki vizsga során sem felel meg. - Műszaki vizsgáztatás >>
A műszaki vizsga nem arról szól, hogy a tulajdonosnak egy okmánnyal többet kelljen érvényesítenie, hanem arról, hogy a forgalomban műszakilag hibátlan, biztonságos járművel közlekedjenek. - Eredetvizsga >>
Ahhoz, hogy a vásárolt gépjármű hivatalosan is a mi nevünkre kerüljön, az átíráshoz szükséges az úgynevezett eredetiségvizsgálat. Ezen vizsga biztosítja a szóban forgó jármű eredetét, mely mind az eladó, mind a vevő érdekeit szolgálja. - Futómű javítás >>
A biztonságos közlekedésre való törekvés szempontjából a gépjárművek futóművének szigorú biztonsági elveknek kell megfelelnie. A futómű több, egymáshoz kapcsolódó szerkezeti elemből áll, ezek közé soroljuk többek közt a haladással és a különböző irányokba történő mozgatással kapcsolatos elemeket, a lengéscsillapítást, rugózást és a stabilitást biztosító elemeket és a kerékmeghajtás rendszerét is. - Fékjavítás >>
A fékezés útjának hossza hatványozottan nő a sebesség növekedésével (amit a gumik állapota és az útviszonyok is befolyásolnak) így hiába tanultunk fizikaórán megannyi képletet és számítást, elengedhetetlen, hogy az elemek összhangja tökéletes legyen. - Futómű beállítás >>
Az futóműnek a feladata, hogy maximalizálja a tapadást az autó kerekei és az úttest között, a haladó gépjármű könnyen kormányozható maradjon,úgy egyenes mint ívmenetben. mindezt oly módon hogy a benne utazók komfortérzete is megmaradjon. - Motorjavítás és felújítás >>
Autónk szíve a motor, bár ennek cseréje, ha elromlott könnyebben megoldható, mint nálunk, embereknél. Persze itt is nagyobb hangsúly van a megelőzésen és a rendszeres karbantartáson. - Gumicsere, centírozás >>
A gumiabroncs biztosítja a gépjármű kapcsolatát az úttal, így rendkívül fontos, hogy a körülményeknek megfelelő és jó állapotban lévő gumikat alkalmazzuk. Ha kopott gumikkal közlekedünk, saját magunk, utas társaink és a mások életét is kockáztatjuk, vizes úton a fékút megnő, romlik a jármű irányíthatósága is. - Olajcsere >>
Az olajcsere és a karbantartási munkálatok időszakos elvégzése a gépjármű életkorától függetlenül nagyon fontos. A különböző olajak illetve folyadékok, szűrők, gyertyák előírt időközönkénti cseréje biztosítja a motor és az egész gépjármű megfelelő működését. - Felni javítás >>
A felni javítási munkálatok során biztosítjuk a megfelelő peremtömítést, a forgási síkok korrekciójával egyenletes futást adhatunk a felni peremeknek, ami a vibráció megszüntetéséhez szükséges. - Szélvédőcsere >>
Járművünket az utazás során nem csak alulról érhetik veszélyek, a kavicsfelverődések szélvédőnkben komoly károkat okozhatnak. Ha végig reped a szélvédő, netán meg is törik az üveg, csak a szélvédőcsere segíthet már. - Fék mérés >>
A fék a gépjármű egyik legfontosabb biztonsági berendezése. Ahhoz, hogy a mozgó járművet biztonságosan megállítsuk, hatásosan működő, tökéletes műszaki állapotú fékre van szükségünk. Ezért rendkívül fontos a fékmérés rendszeressége. Ez napvilágra hozhatja a fém fékcsövek fáradását is. Ilyenkor fém fékcső cserére is szükség lehet. - Lengéscsillapító mérés >>
A lengéscsillapítók feladata a túlzott, függőleges futómű mozgások elnyelése, a kerekek és a útburkolat közötti kapcsolat folyamatos biztosítása. A lengéscsillapító legfontosabb szerepe tehát abban áll, hogy az út egyenlőtlenségéből származó rugózás lengéseit csillapítva a gépjármű kerekeit az úton tartja, nem engedi az útfelülettől elválni, ezáltal biztosítva a gépkocsi megfelelő stabilitását és a rövid fékutat. - Állapotfelmérés >>
Ha gépjárművásárlásra adjuk a fejünket, sok szempontot kell szem előtt tartani. Szerencsés helyzetben új, szalon autó vásárlására van lehetőségünk, de ez keveseknek adatik meg. Így marad a pénztárcához szabott igények kielégítése. - Fényszóró beállítás >>
A fényszórók pontos beállítása elengedhetetlen a biztonságos közlekedés szempontjából, amelyet kiemelten ajánlunk műszaki vizsgát megelőzően, illetve a világító berendezések cseréjét követően. Műhelyünk a gépjárművek fényszóróinak beállítását, megbízható és pontos műszerrel végzi, a munka megvárható. - Hibakód kiolvasás >>
Sok, laikus autóstársunk gondolja azt, hogy pusztán a hibakód kiolvasás önmagában elegendő is lesz. Sajnos ki kell ábrándítsak mindenkit, nem, ez csupán a problémák elenyésző részében nyújt megoldást, legtöbbször a hibakód kiolvasás egy komolyabb vizsgálat része. - Klímatisztás >>
A klímaberendezés sajnos optimális körülményeket teremt a mikroorganizmusok elszaporodásához. A baktériumok és gombák mellett a különböző vírusok (pl. legionella) is kedvelik a klímarendszer nedves, nehezen hozzáférhető részeit. A légáram a betegséget okozó anyagokat a belső térbe juttatja. Ezeknek a részecskéknek a belégzése nyálkahártya irritációt, megfázásszerű tüneteket, fáradékonyságot, fejfájást, de akár allergiát vagy más légúti megbetegedéseket is előidézhet. Az egyszerű megfázástól kezdve kaphatunk akár, komoly gombás fertőzést is. - Fékdob, tárcsa javítás, csere, felújítás >>
A megfelelő fékhatás a biztonságos közlekedés alapfeltétele! A féktárcsa, szakszerű szerelés esetén karbantartás nélkül, cserétől cseréig problémamentesen használható. Minden autótípusnál meghatározzák a gyártók a minimális féktárcsa vastagságot,fékdob átmérőt. Fém fékcsöveit igény esetén újragyártjuk.