Vizsgaállomás

Budapest, 1185 Üllői út 786 Tel: (+36 1) 292-3154
(+36 30) 944-1288

Főbb szolgáltatásaink

fém fékcső gyártás, javítás, csere
Fém fékcső gyártás
műszaki vizsga
Műszaki
fékjavítás
Fék
olajcsere
Olaj
gumicsere és javítás
Gumi
fényszóró beállítás
Fényszóró
felnijavitas
Felni
lengéscsillapító mérés
Lengéscsillapító
szélvédőcsere
Szélvédő
futómű beállítás
Futómű
beállítás
klímatisztítás
Klíma
motorjavítás
Motorjavítás

Lengéscsillapító mérés


A lengéscsillapító feladata

A lengéscsillapítók feladata a túlzott, függőleges futómű mozgások elnyelése, a kerekek és a útburkolat közötti kapcsolat folyamatos biztosítása.
A lengéscsillapító legfontosabb szerepe tehát abban áll, hogy az út egyenlőtlenségéből származó rugózás lengéseit csillapítva a gépjármű kerekeit az úton tartja, nem engedi az útfelülettől elválni, ezáltal biztosítva a gépkocsi megfelelő stabilitását és a rövid fékutat.
Emellett tompítja az útegyenetlenségek okozta rázkódásokat, csökkenti a karosszéria rezgéseit, megakadályozza számos alkatrész (futómű alkatrészek, gumiabroncsok stb.) korai elhasználódását.
 

Mikor kell – bevizsgáltatni a lengéscsillapítói állapotát?

- az autó kanyarból kijövet beinog és irányítása bizonytalan.
- hullámos útszakaszon az irányítás nehézkes
- bukkanón áthaladva nem szűnik meg azonnal a lengés (a jármű tovább billeg)
- gödrös úton erős koppanásokat hallunk /ez lehet torony csapágy, stb/
- olajszivárgás látható a lengéscsillapító házon
- gázadáskor a gépjármű eleje pattog vagy beráz
- fékezéskor a gépkocsi irányt változtat (elhúz) vagy inog
- a gumiabroncsok egyenlőtlenül kopnak (kagylósak)
- hosszabb a fékút a megszokottnál

A fent felsorolt hibajelenségek a legáltalánosabbak, de ekkor már a lengéscsillapítók
hatásfoka szinte nulla. Ha gépjárműve így viselkedik az kimondottan baleset veszélyes!
A lengéscsillapító kopó alkatrész Egy rossz lengéscsillapító nagyban befolyásolja a
menettulajdonságokat,stabilitást,ezért legalább évente ellenőriztessük őket!

HA EZEKET ÉSZLELI KERESSE FEL MŰHELYÜNKET!

Lengéscsillapító mérés

Számítógépes diagnosztikai padon bevizsgáljuk lengéscsillapítóinak hatásfokát.
A műszer kerekenként megmozgatja és leméri a csillapítás idejét és amplitúdóját
Pontosabban azt hogy a kritikus frekvenciánál a jármű sulyának hány %-a marad az úton.

HA EZ AZ ÉRTÉK:
- KORMÁNYZOTT KERÉKNÉL 40%-nál,
- NEM KORMÁNYOZOTT KERÉKNÉL 20%-nál KEVESEBB
AKKOR A LENGÉSCSILLAPÍTÓKAT CSERÉLNI KELL!
 
Az elhasználódott lengéscsillapító növeli a féktávolságot 50 km/h sebességnél 2,3 méterrel hosszabb ez a távolság. Blokkolásgátlóval rendelkező
(ABS) autóknál még ennél is hosszabb a fékút, mivel az elpattanó kerék a levegőben
fékezve áll meg. Ezt az ABS úgy érzékeli, mintha megcsúszott volna a kerék.
Az ABS – feladatát tökéletesen ellátva – megszünteti a fékezőerőt és ezáltal
megnő a fékút. Ezt a “hibát” felerősíti egy kopott, rossz minőségű gumi is.
A tévhittel ellentétben, miszerint az ABS-szel szerelt gépjármű fékútja rövidebb,


Szolgáltatásaink

  • Fém fékcső gyártás >>
    Az elkorrodált rozsdás fékcsövek nem biztonságosak, mert egy intenzív fékezésnél megrepedhetnek, kilyukadhatnak. Ami balesethez vezethet és műszaki vizsga során sem felel meg.
  • Műszaki vizsgáztatás >>
    A műszaki vizsga nem arról szól, hogy a tulajdonosnak egy okmánnyal többet kelljen érvényesítenie, hanem arról, hogy a forgalomban műszakilag hibátlan, biztonságos járművel közlekedjenek.
  • Eredetvizsga >>
    Ahhoz, hogy a vásárolt gépjármű hivatalosan is a mi nevünkre kerüljön, az átíráshoz szükséges az úgynevezett eredetiségvizsgálat. Ezen vizsga biztosítja a szóban forgó jármű eredetét, mely mind az eladó, mind a vevő érdekeit szolgálja.
  • Futómű javítás >>
    A biztonságos közlekedésre való törekvés szempontjából a gépjárművek futóművének szigorú biztonsági elveknek kell megfelelnie. A futómű több, egymáshoz kapcsolódó szerkezeti elemből áll, ezek közé soroljuk többek közt a haladással és a különböző irányokba történő mozgatással kapcsolatos elemeket, a lengéscsillapítást, rugózást és a stabilitást biztosító elemeket és a kerékmeghajtás rendszerét is.
  • Fékjavítás >>
    A fékezés útjának hossza hatványozottan nő a sebesség növekedésével (amit a gumik állapota és az útviszonyok is befolyásolnak) így hiába tanultunk fizikaórán megannyi képletet és számítást, elengedhetetlen, hogy az elemek összhangja tökéletes legyen.
  • Futómű beállítás >>
    Az futóműnek a feladata, hogy maximalizálja a tapadást az autó kerekei és az úttest között, a haladó gépjármű könnyen kormányozható maradjon,úgy egyenes mint ívmenetben. mindezt oly módon hogy a benne utazók komfortérzete is megmaradjon.
  • Motorjavítás és felújítás >>
    Autónk szíve a motor, bár ennek cseréje, ha elromlott könnyebben megoldható, mint nálunk, embereknél. Persze itt is nagyobb hangsúly van a megelőzésen és a rendszeres karbantartáson.
  • Gumicsere, centírozás >>
    A gumiabroncs biztosítja a gépjármű kapcsolatát az úttal, így rendkívül fontos, hogy a körülményeknek megfelelő és jó állapotban lévő gumikat alkalmazzuk. Ha kopott gumikkal közlekedünk, saját magunk, utas társaink és a mások életét is kockáztatjuk, vizes úton a fékút megnő, romlik a jármű irányíthatósága is.
  • Olajcsere >>
    Az olajcsere és a karbantartási munkálatok időszakos elvégzése a gépjármű életkorától függetlenül nagyon fontos. A különböző olajak illetve folyadékok, szűrők, gyertyák előírt időközönkénti cseréje biztosítja a motor és az egész gépjármű megfelelő működését.
  • Felni javítás >>
    A felni javítási munkálatok során biztosítjuk a megfelelő peremtömítést, a forgási síkok korrekciójával egyenletes futást adhatunk a felni peremeknek, ami a vibráció megszüntetéséhez szükséges.
  • Szélvédőcsere >>
    Járművünket az utazás során nem csak alulról érhetik veszélyek, a kavicsfelverődések szélvédőnkben komoly károkat okozhatnak. Ha végig reped a szélvédő, netán meg is törik az üveg, csak a szélvédőcsere segíthet már.
  • Fék mérés >>
    A fék a gépjármű egyik legfontosabb biztonsági berendezése. Ahhoz, hogy a mozgó járművet biztonságosan megállítsuk, hatásosan működő, tökéletes műszaki állapotú fékre van szükségünk. Ezért rendkívül fontos a fékmérés rendszeressége. Ez napvilágra hozhatja a fém fékcsövek fáradását is. Ilyenkor fém fékcső cserére is szükség lehet.
  • Lengéscsillapító mérés >>
    A lengéscsillapítók feladata a túlzott, függőleges futómű mozgások elnyelése, a kerekek és a útburkolat közötti kapcsolat folyamatos biztosítása. A lengéscsillapító legfontosabb szerepe tehát abban áll, hogy az út egyenlőtlenségéből származó rugózás lengéseit csillapítva a gépjármű kerekeit az úton tartja, nem engedi az útfelülettől elválni, ezáltal biztosítva a gépkocsi megfelelő stabilitását és a rövid fékutat.
  • Állapotfelmérés >>
    Ha gépjárművásárlásra adjuk a fejünket, sok szempontot kell szem előtt tartani. Szerencsés helyzetben új, szalon autó vásárlására van lehetőségünk, de ez keveseknek adatik meg. Így marad a pénztárcához szabott igények kielégítése.
  • Fényszóró beállítás >>
    A fényszórók pontos beállítása elengedhetetlen a biztonságos közlekedés szempontjából, amelyet kiemelten ajánlunk műszaki vizsgát megelőzően, illetve a világító berendezések cseréjét követően. Műhelyünk a gépjárművek fényszóróinak beállítását, megbízható és pontos műszerrel végzi, a munka megvárható.
  • Hibakód kiolvasás >>
    Sok, laikus autóstársunk gondolja azt, hogy pusztán a hibakód kiolvasás önmagában elegendő is lesz. Sajnos ki kell ábrándítsak mindenkit, nem, ez csupán a problémák elenyésző részében nyújt megoldást, legtöbbször a hibakód kiolvasás egy komolyabb vizsgálat része.
  • Klímatisztás >>
    A klímaberendezés sajnos optimális körülményeket teremt a mikroorganizmusok elszaporodásához. A baktériumok és gombák mellett a különböző vírusok (pl. legionella) is kedvelik a klímarendszer nedves, nehezen hozzáférhető részeit. A légáram a betegséget okozó anyagokat a belső térbe juttatja. Ezeknek a részecskéknek a belégzése nyálkahártya irritációt, megfázásszerű tüneteket, fáradékonyságot, fejfájást, de akár allergiát vagy más légúti megbetegedéseket is előidézhet. Az egyszerű megfázástól kezdve kaphatunk akár, komoly gombás fertőzést is.
  • Fékdob, tárcsa javítás, csere, felújítás >>
    A megfelelő fékhatás a biztonságos közlekedés alapfeltétele! A féktárcsa, szakszerű szerelés esetén karbantartás nélkül, cserétől cseréig problémamentesen használható. Minden autótípusnál meghatározzák a gyártók a minimális féktárcsa vastagságot,fékdob átmérőt. Fém fékcsöveit igény esetén újragyártjuk.

Nyitvatartás:

Hétfő - Péntek: 7:30 - 17:00

Szombat: -

Facebook oldalunk

Budapest, 1185 Üllői út 786
Telefon: (+36 1) 292-3154;
Fax: (+36 1) 292-3152;
Mobil: (+36 30) 944-1288;
  (+36 20) 329-2891;
E-mail:bihariautoklinika@invitel.hu